Var är sommaren?

Börjar få en aning panik, knappt varit nå sommarväder och snart är sommaren över. Jobbar ganska mycket men känns inte så hemskt då de inte är bra väder. I helgen som varit, lördagen, hade Frida och Joel 20års och inflyttningsfest. En riktigt bra förfest med kubb och fotboll och dricklekar. Sen vidare på statt och efter de jom jag inte hem förens 6 på morgonen.
Nu jobbar jag 7 dagar i rad till tisdag sen får jag en hel vecka ledigt med pdol, dröm.

Say something

Över helgen var jag barnvakt på stenis, hängt med vänner och sett nån match på psg. Igår bjöd Lotta över mig på nått glas vin efter vi tränat(snabbt pass, så vi skulle hinna se matchen) i hennes nya lägga innan vi gick på O'learys här i piteå för första gången för att se fotbollsmatchen. Idag har jag varit ledig, så på förmiddagen kom Lotta och vi laga senare middag. Efter det körde vi ett pass på gymmet. På kvällen kom matilda in till stan och vi såg en film.

Midsommar

Jobbat fem dagar denna vecka så den har passerat fort. I fredags for jag och Sanna till Norrfjärden på fest, bra kväll! Att värmen även kom var inget minus. Men såklart jobbar jag dessa dagar.. Men skyndar mig hem efter jag slutat, så hinner iaf få lite sol.
Igår såg jag och Erika film sen blev det en tidig kväll för min del, började 6:30 imorse.

Juni

Veckorna går så fort att jag inte hinner skriva.
I fredags förra veckan var jag på stan med Sanna sen jobbade jag kväll.
På lördagen jobbade jag förmiddag och sen efter middagen for jag till Frida där jag, hon, Bea och Sandra förfestade innan vi for på premiären av verandan på statt, gu va folk de var!!

Söndagen jobbade jag kväll och måndagen var jag ledig så jag och Sanna såg några filmer.
Tisdagen jobbade jag några timmar sen for jag och Frida och såg alla studenter gå balen, så fina! Vi båda vart inte lite avundsjuka på att få gå balen en gång till.
Onsdagen skulle jag vara i kassan men blev bytt så var i brödet istället, även torsdagen jobbade jag i brödet, sen tog jag lång helg.
Fredagen såg vi Erikas examen. Hon gick ut nian. Sen for jag och Sanna snabbt in för att se studenterna springa ut och åka flak, inte lite avis!!
På kvällen samlades släkten på stenis för olles 14års kalas samt examensfirande.

Igår, lördag var jag på stan en sväng med min moster och Sofia. På kvällen for jag och Sanna till Laxtjärn där Frida, Joel, Emil, Peder, Anton och Rebecka var och fiskade och grillade till sent.

Do magic

Igår jobbade ett långt pass som många andra onsdagar, somnade efter middagen, smid. När jag vaknade igen såg jag serier. Såg även PLL avsnittet som äntligen kommit!!! Idag har jag varit ledig. Så jag sov ut sen for jag och sprang en vända och sen till gymmet för ryggpass! När erika kom hem var vi in en sväng på stan sen käkade vi på sunes. På kvällen tog vi bilen till kusinerna på stenis.

Tisdag

Jobbade några timmar i söndags, kändes att man varit ledig! När jag kom hem la jag mig en sväng och vaknade 4h senare, råkade visst somna. For ut å sprang en runda på kvällen.
Igår tog jag samma runda fast i regnet, började regna ännu mer efter ett tag, inte kul. Gick till gymmet för ben efteråt. På kvällen såg jag och erika en film. La mig 22.00 för jag var så trött men lyckades inte somna förens 24.00 (??)
Idag kom Frida och hämtade upp mig vid halv tolv och vi körde mot Luleå för shopping, båda var gode shoppingsugna och de märktes då båda fick me sig massor hem. Kom hem vid 20:00 nångång, tiden sprang bara sprang iväg, bra dag helt enkelt!

Så full av lögner och så full av svek

Veckan har varit riktig bra och vi har levt och mått gott i värmen. Bilderna jag tagit får vänta till senare. Fredagsnatten bestod av 2 timmars sömn innan vi klev upp för att ta bussen till flygplatsen och planer lyfte 6:00. Har alltså inte sovit mycket inatt.

Väl hemma har jag börjat packa upp allt och innan middagen gick jag på promenad i solen. Senare åkte jag till Vitsjön där Frida h stod med husvagn, riktigt mysigt i solen vid vattnet. Så efter en lång natt-dag och bra kväll så får jag sova i min egna älskade säng (med släckt lampa, hatar sova i ljus- men vad gör man inte för att minska risk för äckliga kryp..)

People wait all week for friday

Jobbdagen gick helt ok och 16:00 fick jag helg och semester! Fredag, ledighet i ca 1,5vecka, utlandet imorgon, lönebeskedet kom - omöjligt att klaga det minsta om jag så säger.
Väskan är färdigpackad, dock kanske blev lite för mycket kläder som alltid men så får de va.

Bild från Turkiet förra året👌

Once I catch you in one lie, it makes me question everything you said

I lördagskväll hängde jag en kort sväng med Sanna. På söndagen tog min "ensam hemma" tid slut och mamma o de kom hem från Sundsvall. I veckan har jag jobbat tisdag och onsdag. Ikväll har jag varit förbi Frida h och nu ska jag sova och imorgon jobbar jag sista dagen innan semester!

Långhelg

Igår jobbade jag och vid halv fyra tog jag långhelg! Ledig till tisdag känns inte dumt. Idag har jag varit förbi en sväng på jobbet och snackat lite. Sen har jag och Erika städat lite hemma, lagat hemmagjord pizza och sett film. Nu ska jag sova.

Bild från jul

Utbildning i Stockholm

Igår klev jag upp vid 4:00 efter typ 3h sömn. Taxin mot kallax kom vid 5:00 och när vi kom till arlanda mötte vi upp resten av gänget. Samanlagt var vi ett gäng på ca14 personer från olika butiker inom brödavdelningen + ledare. När alla kommit så tog vi taxi till Vaasan, bonjours kontor osv där utbildningen var.  Första dagen var mest bakning och vi gjorde en hel del nya roliga saker. Efter det for vi till hotellet för att få fixa oss och så. Sen tog vi en drink i hotellbaren och fortsatte sedan me nån drink på O'learys och bowling. Efter det åt vi även en sen middag där, vid 21:00tiden! Kvällen var riktigt rolig, förmiddagen med för den delen.

Brödet vi bakade under dagen.

Idag, efter en väldigt behövlig sömn så åt vi hotellfrukosten och sen kom taxin och körde oss till Vaasan igen. Idag har vi bara haft teoretisk utbildning, samt disskuterat ytterligare med andra butiker och fått mer ideer. Efter lunchen for vi till Arlanda där vi sitter nu.

Jag har länge sett framemot denna utbildning då jag aldrig riktigt varit på en utbildning på detta vis. Att träffa andra butiker och alla aktiviteter samt utbildningen har varit roligare och lärorikare än jag redan trodde den skulle bli! Två kanonbra dagar helt enkelt. Nu har vi mycket ideer och planer att sätta igång med de kommande veckorna och framöver.

But you promised

De dagar jag varit ledig har mesta tiden gått åt för att träna, sova och fixa ihop så jag kunde ta ledigt. Idag kan jag finally säga att ledigheten är godkänd och resan bokad! I tisdags for jag till Frida och Joels nya lägenhet för att se den och umgås lite, riktigt fin lägga må jag säga! Idag efter vi bokat så gick jag en sväng på stan och hittade två bikinitoppar, imorgon ska jag in och handla lite mer inför då vi åker.

Solade en stund på balkongen och varmt var de

Måndag

I fredags mådde man en aning sämre än torsdagkvällen om man säger så. I lördags var jag en sväng på stan med Sanna. Annars har jag bara tränat och gått med huvudvärk typ hela tiden. Planer om utlandsresa startades i helgen men för min del stoppades dem planerna en del då de kanske inte blir så lätt att få ledigt, cry me a river.. Men får se hur de hela slutar

Valborg

Igår jobbade jag till halv 4 och efter det var det hem fort och fixa mig. Gick sedan till Sanna och vi lagade en god middag och senare knallade vi till mig. Frida, Joel och hans bror kom i samma veva. Förade på hos mig och fler kom efter ett tag, mitt i allt var klockan halv 12 så vi skyndade oss till Statt. Vart en bra kväll trots allt!

Nodomys

Tillslut efter en lång dag fick jag gå hem, huvudvärk som inte ville släppa har jag dessutom haft och försvann tilslut för en stund sen. Har fikat och pratat på med Sanna och Amanda på Nodo ikväll!

Nu ska jag sova så jag orkar upp på jobbet och resten av kvällen.